top of page

50K Puig de Gallicant (PDG)

3 points itra.png

15 horas

El recorregut per trams

Prades - Pou del Glaç

Tram de 8,8km. Deixarem Prades, i enfilarem una senda de camí (Atents a les marques) passant per "Los Colomers", una formació rocosa que deixarem a mà dreta fins arribar a una pista forestal de 1km que ens portarà directe al peu del Tossal de la Baltassana. Agafarem el corriol de mà dreta  fins a fer el cim que està a 500m. Iniciem la baixada del Tossal de la Baltassana per una pista forestal fins arribar al Coll del Bosc on agafarem el corriol que hi ha a mà dreta i ens portarà a una baixada de 1,5km més tècnica fins casi arribar a la casa forestal del Tillar. Iniciarem la pujada fins el Mas del Pagès per un corriol no molt tècnic i anirem direcció la Roca del Gringol. Tornarem a empalmar amb la pista principal durant 1km per arribar al primer avituallament.

Capafonts - El Bosquet

Tram de 10km. El Motllats es un altiplà, envoltat de cingleres on la l’erosió càrstica ha format coves, avencs, roques foradades i profunds barrancs. Sortirem de l'avituallement per iniciar un pujada de 4km fins l'altiplà dels Motllats. Un cop dalt anirem crestejant-lo pel voltant esquerra fins arribar al corriol que ens portarà a la baixada del Bosquet. Tram técnic!

La Febrò - Siurana

Tram de 14 km. Un cop deixem el poble de La Febrò, hem de parar compte amb la senyalització. Hi ha un encreuament 4 de camins hi hem de seguir el 2on cami de l'esquerra, un corriol bastant técnic i pedregos en pujada que ens portarà al primer al  Coll dels Massos. Seguirem el corriol de baixada fins a la pista que ens portarà als Masos de Galceran, una edificació mig en ruines on just abans d'arribar, agafarem un corrriol a l'esquerra que ens baixarà fins al Riu de La Febrò. Un cop atravessem el riu, pistejarem en parell de pujades i baixades fins arribar als Gorchs de La Febrò. Dels Gorchs al Puig de Gallicant ens esperen 3,5km de pujada. Baixarem del Puig de Gallicant per agafar una pista on trobarem l'avituallament i seguirem per a fer la baixada del Grau de Vincabrer (4km). La baixada ens torna a portar al riu La Febrò a l'alçada del Toll de la Cinteta per on l'atravessarem i agafarem el camí Ral, fins on iniciarem una pujada tècnica fins a Siurana pel grau dels Corrals Nous.

Pou del Glaç - Capafonts

Tram de 6km. Deixarem el GR171 i gafarem el camí de mà dreta per començar la primera gran baixada del recorregut de 5km semi técnics aproximadament fins al poble de Capafonts. Al mig de la baixada hi ha una petita ascenció a l'ermita de la Mare de Deu de les Barrulles de 500 metres.

El Bosquet - La Febrò

Tram de 10km. Sortirem del Bosquet per iniciar la pujada al la Punta de Barrina d'uns 2,5km i tornar a situar-nos a dalt dels Motllats, on pistejarem en plà 2,5km més fins agafar un corriol desprès d'atravessar el GR65.5 i iniciarem una baixada llarga de 5km per pista fins arribar a la Febrò. Just avans d'arribar a La Febrò, creuarem la carretera i correrem 10m per la vorera. Molt de compte. A l'avituallament s'accedeix baixant unes escales que hi han a ma esquerra a meitat del carrer Canyada.

Siurana - Prades

Tram 12 km A dalt del Grau dels Corrals Nous, pistejarem per agafar aire e iniciarem l'últim tram de cursa on es un petit pujar i baixar constant amb tendència ascendent. Es un tram molt tècnic i de corriols on haurem de parar compte constantment per no perdre`ns fins arribar al Mirador de la guardia, passant pel Mas de l'Extremeño. Un cop al mirador de la guardia, pareu atenció amb la última baixada bastant tècnica abans d'encarrilar els últims kilometres fins a meta